Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

5 måter for å unngå ereksjonsproblemer

Du kan lett unngå og behandle ereksjonsproblemer med et sunt livsstil. Regelmessig trening, sunt kosthold og mye aktivitetet gir gode helsegevinster. Dette kan i lengden motvirke ereksjonsproblemer og bidra til et aktivt sexliv når du blir eldre.

Klarer du å løpe like fort som da du var 20 år? Eller sparke fotballen like langt? Eller kanskje slå en tennisball med samme styrke?

Sannsynligvis ikke.

Når vi blir eldre så kan vi fremdeles nyte sport på samme måte som vi kan ivareta sexlivet. Ereksjonsproblemer kan ramme både yngre og eldre menn. Årsakene til ereksjonsproblemer er kompliserte. Noen ganger kan det skyldes medisinbruk og andre ganger psykologiske grunner. For omtrent 75% er årsaksbildet komplisert og kan være en kombinasjon av kardiovaskulære, nevrologiske sykdommer eller diabetes eller komplikasjoner knyttet til prostata eller kirurgi. Det finnes mange måter å behandle ereksjonsproblemer . Heldigvis er mange av dem helt naturlige og som du kan gjøre selv.

Lev sunt og unngå ereksjonsproblemer

Uansett om du har ereksjonsproblemer eller vil unngå dem så bør du prøve disse rådene. Da vil du få et bedre og sunnere sexliv.

1. Gå mye. Ifølge en studie ved Universitet i Harvard så kan så lite som 30 minutter med gåing per dag drastisk redusere risikoen for ereksjonsproblemer. Andre studier viser også at moderat og regelmessig trening kan føre til økt sexytelse hos menn med ereksjonsproblemer. I dagens samfunn er det mye sitting. Vi sitter i bilen, foran datamaskinen, på t-banen og foran TV. Hvis du har ledig tid, så benytt heller sjansen til ta en spasertur. Dette er liten helseinvestering, men som gir deg masse helsegevinster i gjengjeld.

2. Spis sunt. Ifølge den berømte Massachusetts Male Age studier så kan et kosthold rik på fisk, frukt, hel korn og grønnsaker redusere risikoen for ereksjonsproblemer. Du kan dermed behandle ereksjonsproblemer ved å spise sunt. En annen ting du bør huske på er at mangel på vitamin B12 kan føre til ereksjonsproblemer. Daglig inntak av multivitaminer og dessuten mat beriket med B12 er gunstig for eldre mennesker.

3. Pass på din kardiovaskulære helse. Høyt blodtrykk, høyt blodsukker, høyt kolesterol og høye nivåer av triglyserider kan skade blodårene i hjertet og forårsake hjerteinfarkt og dessuten slag i hjernen. Dette kan føre til ereksjonsproblemer. Lave nivåer av sunt kolesterol som også kalles for HDL og stor midje kan også føre til ereksjonsproblemer. Heldigvis kan du behandle ereksjonsproblemer gjennom regelmessig trening og passe på at du får nok med kondisjonstrening. Hvis du er usikker på din kardiovaskulærhelse så er det lurt å snakke med legen din. Slik at du kan sjekke om du trenger å endre livsstil og leve sunnere.

4. Unngå fedme. Overvekt og fedme fører til dårligere helse og dermed økt risiko for ereksjonsproblemer. Jo større midje du har jo større sjanse er det for å få problemer med ereksjonen. Finn den optimale vekten for din kropp og hold deg der. Fedme øker også risikoen for kardiovaskulære sykdommer og dessuten diabetes. Dette er to hovedårsaker til ereksjonsproblemer. Overflødig fett forstyrrer flere hormoner og kan også bidra til problemer.

5. Beveg musklene. Og da mener vi ikke kun bicepsene. Regelmessig styrke trening vil også gi økt testosteronnivå, samt styrke skjelettet. I tillegg vil du få bedre blodsirkulasjon. Det er også lurt å gjøre bekkenøvelser ettersom dette kan gjøre ereksjoner enda mer harde. I en britisk studier så ble det oppdaget at tre måneder med bekkenøvelser førte til bedre ereksjoner. Og dersom man gjorde øvelsene samtidig som man levde et sunt liv, med sunt kosthold, regelmessig trening og dessuten begrenset inntaket av alkohol så ble risikoen for ereksjoner drastisk redusert.

Det er fullt mulig å redusere og unngå ereksjonsproblemer ved å følge rådene ovenfor. Du kan behandle ereksjonsproblemer ved å trene regelmessig, spise sunt og passe på vekten. Helsegevinstene er ikke bare bedre ereksjoner, men også en generelt sterkere kropp.

Registrer
For Nyhetsbrev