Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

Fordeler av Superfood

Regelmessig trening for å komme i form er et must, men du trenger også et sunt kosthold hvis du vil ha de beste resultatene. Et balansert og næringsrik kosthold er viktig for hele helsen, men det er spesielle matvarer som jobber mer effektiv for å hjelpe deg å komme i form.

Når du leser om superfood, tenker du kanskje på mat som er svært næringsrike og som kan holde sykdom unna. Disse er ofte validerte krav, men superfood kan også hjelpe deg på andre måter. For eksempel så kan de forbedre utseende ved å sikre mer ungdommelig hud, og samtidig hjelpe deg å oppnå og opprettholde en sunn vekt og med å komme i form

Superfood er matvarer, for det meste plantebasert , men også noen fisk og meieriprodukter som antas å være næringsrike og dermed bra for helsen. Blåbær, laks og blomkål er bare noe få eksempler på matvarer som har fått "superfood " merke . Garcinia Cambogia Pure er envekttap kasple som er laget av superfood produkt, det er en frukt som ligner på gresskar, og kan hjelpe deg med å omdanne sukker til energi og muskler i stedet for fett.

Her er noen viktige superfood som du kan legge til i din sunn diett plan .

Blåbær
Blåbær er ofte på toppen av mange lister av superfood fordi de er rike på vitaminer, løselig fiber og fytokjemikalier. Men de samme næringsstoffene som finnes i blåbær er også funnet i mange andre typer bær, inkludert jordbær og tyttebær. En studie publisert i 2013 i tidsskriftet Circulation fant at et høyt inntak av fytokjemikalier som kalles flavonoider som finnes i blåbær, samt andre typer bær kan redusere risikoen for visse hjertelidelser hos unge kvinner.
Fet Fisk
Laks, sardiner , makrell og visse andre fet fisk er rik på omega - 3 fettsyrer, som antas å redusere risikoen for hjertesykdom og slag. Laks er en superfood fordi det er høy i omega -3 fettsyrer, en type fett som ser ut til å redusere risikoen for hjertesykdom . Denne fisken er også en enestående kilde til protein og inneholder A-vitaminer og B-vitaminer .
Grønnsaksblader
Grønne grønnsaker er lett tilgjengelig også svært næringsrik, men folk flest spiser ikke nok av dem. Studier bekrefter kontinuerlig at folk som spiser en diett med høy i grønne grønnsaker har lavere risiko for hjertesykdom og kreft. Fersk rå grønnsaker inneholder høye doser av klorofyll, lettfordøyelige proteiner, enzymer og et bredt spekter av vitaminer og mineraler. Disse spesielle grønnsaker fungere som mini- transfusjoner for blod, en helse tonic for hjernen og immunsystem og et rengjøringsmiddel av nyrene. Prøv ett av følgende : rakett, spinat , løvetann greener , grønnkål , brønnkarse , persille , salat, endive , sikori, brokkoli spirer og sennep spirer. Disse mørke grønnsaker er lastet med vitaminene A , C og K, samt fiber , kalsium og andre mineraler.
Søtpoteter
Søtpotet og squash er også vanligvis med i superfood listen. Disse er generelt gode kilder til fiber, vitamin A og mye mer. De er også naturlig søte og krever ikke smør, krem eller salt som l poteter . I tillegg inneholder den store mengder betakaroten og søtpotet har mer antioksidanter enn gulroten.
Kokos Olje
Kokosolje er mettet fett og er mellomkjedet fettsyre variasjon som fordøyes lettere og utnyttes på en annen måte i kroppen enn på andre mettet fett (for eksempel smør , kjøtt og egg). Mens andre mettede fettsyrer er lagret i kroppens celler, blir de medium fettsyrer i kokosolje sendt direkte til leveren hvor de umiddelbart omdannes til energi. Kokosolje vil faktisk øke hastigheten på stoffskiftet, slik at kroppen din vil brenne flere kalorier på en dag som vil bidra til vekttap. Kokosolje støtter sunn metabolsk funksjon og er en respekterte anti-bakteriell , anti-virus og anti-sopp middel . Stillehavsøyene anser kokosolje til å være en kur -all gave fra naturen for all sykdom.
Nøtter
Nøtter og frø inneholder høye nivåer av mineraler og sunt fett . Selv om disse er vanlige tilleggene på superfood lister, er ulempen at de er høy i kalorier. Porsjonskontroll er nøkkelen. Nøtter med skaller og frø, i denne forbindelse er idealt fordi de tar tid å knekke åpen og senke tempoet . En rask håndfull avskallede nøtter kan inneholde mer enn100 kalorier.

Registrer
For Nyhetsbrev