Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

Hvordan unngå ereksjonsproblemer

Ereksjonsproblemer forekommer hos både yngre og eldre menn. Heldigvis kan dette motvirker med en sunn livsstil med mye mosjon og dessuten redusere stress. Ereksjonsproblemer er vanligvis enten fysiske eller psykologiske. En terapeut kan hjelpe deg med ereksjonsproblemer, men det finnes også gode potensmidler som kan hjelpe deg å få i gang maskineriet.

Alle menn både gamle og unge kan rammes av ereksjonsproblemer. Dette kan skyldes en rekke årsaker, inkludert diabetes, høyt blodtrykk og andre medisinske tilstander. Generelt er årsakene til erektil dysfunksjon eller ereksjonsproblemer enten fysiske eller psykologiske. Hos eldre menn er vanligvis årsakene fysiske. Kroniske sykdommer som fedme, diabetes og høyt blodtrykk er ofte assosiert med erektil dysfunksjon. Heldigvis kan man unngå disse sykdommene og dermed ereksjonsproblemer ved å ha en sunt livsstil.

Hos yngre menn skyldes ereksjonsproblemer ofte psykologiske grunner. Dette kan være alt fra stress, angst eller psykologiske traumer knyttet til sex. Piller slik som viagra kan være til god hjelp når man har ereksjonsproblemer. Spesielt hvis ereksjonsproblemene skyldes psykologiske grunner. For eldre menn som har erektil dysfunksjon som skyldes fysiske grunner, så er det lurt å kontakte en lege. Slik at man blir undersøkt og behandlet. Det finnes også naturlig potenspiller som kan hjelpe.

Hvordan forhindrer jeg ereksjonsproblemer?

Du reduserer sjansen for erektil dysfunksjon dersom du lever sunt. Hvis du er overvektig så anbefales det å gå ned i vekt. Fedme gjør at det kardiovaskulære systemet fungerer dårlig. Dette påvirker blodsirkulasjonen og dermed kan føre til ereksjonsproblemer. Røyking påvirker også blodsirkulasjonen og dessuten nervesignaler som sørger for riktig blodflyt til penis. I tillegg bør du også unngå for mye alkohol. Det anbefales kun to enheter med alkohol per dag. Dersom du er lite fysisk aktivt og spiser mye fet mat, så er det viktig å kontrollere og overvåke blodtrykket og kolesterolnivået. Regelmessig mosjon med minst 30 minutter per dag kan forbedre blodflyten og dessuten redusere stress. Sist, men ikke minst så er det viktig å få nok med søvn. Du bør få minst 7 timer med søvn hver natt.

I de fleste tilfelles så skyldes ereksjonsproblemer dårlige blodårer. Men dersom du følger rådene over får du bedre blodsirkulasjon og dessuten bedre blodårer. Avhengig av din helsetilstand så er det ikke sikkert at piller er den rette løsningen. I mange tilfeller kan du motvirke erektil dysfunksjon med regelmessig mosjon og et sunt kosthold.

Unngå diabetes

Diabetes kan også forårsake ereksjonsproblemer. Diabetes blir faktisk også ofte oversett, men diabetes forhindrer god, normal blodflyt som til slutt kan føre til erektil dysfunksjon. Type 2 diabetes skyldes hovedsakelig et usunt livsstil med lite mosjon og dessuten mat med høyt saltinnhold og fett.

Ereksjonsproblemer hos unge menn

Unge menn lider ofte av prestasjonsangst som kan føre til erektil dysfunksjon. Selv om du har en god psykisk helse, så betyr det ikke at du er immun mot stress eller bekymringer. Derfor er det viktig å snakke om følelser, uttrykke dem og diskutere med andre hvordan du føler deg. Mange søker hjelp hos en sexterapeut og har fått god hjelp til å f.eks. løse problemer knyttet til forhold, angst eller andre ting som kan føre til erektil dysfunksjon. Selv det kan virke som at yngre menn har færre ereksjonsproblemer enn eldre, så skjer det av og til at ting ikke fungerer. Det er helt normalt. Hvis det er ting du ikke er fornøyd i forholdet så bør du diskutere det med din partner. Parterapi er kan også være til god hjelp. Løs problemer og prøv f.eks. noe nytt for å få tilbake sexlysten. Piller slik som viagra kan hjelpe, men kan få deg til overse det virkelig problemet. Hvis det er andre alvorligere problemer så bør du naturligvis å kontakte din lege.

Finnes det øvelser som motvirker ereksjonsproblemer?

Det finnes faktisk bekkenøvelser som motvirker ereksjonsproblemer. Disse ligner bekkenøvelsene som kvinner gjør for å styrke bekkenmusklene. Ifølge en studie fra University of West of England, så kan du få bedre ereksjoner ved å utføre bekkenøvelser regelmessig. Ettersom øvelsene bidrar til bedre blodflyt og dessuten sterkere muskler i bekkenet.

Regelmessig trening

Et aktiv liv med regelmessig trening er viktig for å unngå ereksjonsproblemer. Mosjon gir deg bedre blodflyt og dermed bedre ereksjoner. Det anbefales å trene minst 30 minutter hver dag for å høste helsegevinster som god blodsirkulasjon, lavt kolesterol og blodtrykk. Selv det å spasere hver dag har en god helseeffekt. Men det beste er å trene aktivt og intenst ofte. Dessuten bør du ha en sunn vekt ettersom det vil forhindre ereksjonsproblemer på lang sikt. Imidlertid er det noen sporter slik som langvarig utendørssykling som ikke bra. Dette kan nemlig skade nervene i bekkenområdet som styrer ereksjoner. Innendørssykling er mye bedre, ettersom setene er mer behageligere og bredere. Ellers finnes det mange andre aktiviteter og sporter som gir gode helsegevinster. Det viktigste er at du er aktiv regelmessig.

Registrer
For Nyhetsbrev