• Handle med trygghet!

    Kjøp nå, betal når du har mottatt produktet.

  • Gratis frakt for verdi over 499 kr*

    For hele Norge

  • Beskyttelse av kundedata

    Dine data er trygge og sikre med oss

Hvordan unngå ereksjonsproblemer

Ereksjonsproblemer forekommer hos både yngre og eldre menn. Heldigvis kan dette motvirker med en sunn livsstil med mye mosjon og dessuten redusere stress. Ereksjonsproblemer er vanligvis enten fysiske eller psykologiske. En terapeut kan hjelpe deg med ereksjonsproblemer, men det finnes også gode potensmidler som kan hjelpe deg å få i gang maskineriet.

Hvordan oppstår ereksjonsproblemer?

Ereksjonsproblemer hos menn

Klarer du å løpe like fort som da du var 20 år? Eller sparke fotballen like langt? Eller kanskje slå en tennisball med samme styrke? Svaret er - sannsynligvis ikke.

Når vi blir eldre så kan vi fremdeles nyte sport på samme måte som vi kan ivareta sexlivet. Ereksjonsproblemer kan ramme både yngre og eldre menn. Årsakene til problemer med ereksjon er kompliserte. Noen ganger kan det skyldes medisinbruk og andre ganger psykologiske grunner. For omtrent 75% er årsaksbildet til ereksjonssvikt er komplisert og kan være en kombinasjon av kardiovaskulære, nevrologiske sykdommer eller diabetes eller komplikasjoner knyttet til prostata eller kirurgi. Det finnes mange måter å behandle ereksjonsproblemer. Heldigvis er mange av dem helt naturlige og som du kan gjøre selv hjemme som kan hjelpe!

Lev sunt og unngå ereksjonsproblemer

Alle menn både gamle og unge kan rammes av ereksjonsproblemer. Dette kan skyldes en rekke årsaker, inkludert diabetes, høyt blodtrykk og andre medisinske tilstander. Generelt er årsakene til erektil dysfunksjon eller ereksjonsproblemer enten fysiske eller psykologiske. Hos eldre menn er vanligvis årsakene fysiske. Kroniske sykdommer som fedme, diabetes og høyt blodtrykk er ofte assosiert med erektil dysfunksjon. Heldigvis kan man unngå disse sykdommene og dermed ereksjonsproblemer ved å ha en sunt livsstil.

Hos yngre menn skyldes ereksjonsproblemer ofte psykologiske grunner. Dette kan være alt fra stress, angst eller psykologiske traumer knyttet til sex. Piller kan være til god hjelp når man har ereksjonsproblemer. Spesielt hvis ereksjonsproblemene skyldes psykologiske grunner. For eldre menn som har erektil dysfunksjon som skyldes fysiske grunner, så er det lurt å kontakte en lege. Slik at man blir undersøkt og behandlet. Det finnes også naturlig potenspiller som kan hjelpe.

Uansett om du har ereksjonsproblemer eller vil unngå dem så bør du prøve disse rådene; da kan du oppnå et bedre og sunnere sexliv.

Hvordan forhindrer jeg ereksjonsproblemer?

Du reduserer sjansen for erektil dysfunksjon dersom du lever sunt. Hvis du er overvektig så anbefales det å gå ned i vekt. Fedme gjør at det kardiovaskulære systemet fungerer dårlig. Dette påvirker blodsirkulasjonen og dermed kan føre til ereksjonsproblemer. Røyking påvirker også blodsirkulasjonen og dessuten nervesignaler som sørger for riktig blodflyt til penis. I tillegg bør du også unngå for mye alkohol. Det anbefales kun to enheter med alkohol per dag. Dersom du er lite fysisk aktivt og spiser mye fet mat, så er det viktig å kontrollere og overvåke blodtrykket og kolesterolnivået. Regelmessig mosjon med minst 30 minutter per dag kan forbedre blodflyten og dessuten redusere stress. Sist, men ikke minst så er det viktig å få nok med søvn. Du bør få minst 7 timer med søvn hver natt.

I de fleste tilfelles så skyldes ereksjonsproblemer dårlige blodårer. Men dersom du følger rådene over får du bedre blodsirkulasjon og dessuten bedre blodårer. Avhengig av din helsetilstand så er det ikke sikkert at piller er den rette løsningen. I mange tilfeller kan du motvirke erektil dysfunksjon med regelmessig mosjon og et sunt kosthold.

Gå mye

Ifølge en studie ved Universitet i Harvard så kan så lite som 30 minutter med gåing per dag drastisk redusere risikoen for ereksjonsproblemer. Andre studier viser også at moderat og regelmessig trening kan føre til økt sexytelse hos menn med ereksjonsproblemer. I dagens samfunn er det mye sitting. Vi sitter i bilen, foran datamaskinen, på t-banen og foran TV. Hvis du har ledig tid, så benytt heller sjansen til ta en spasertur. Dette er liten helseinvestering, men som gir deg masse helsegevinster i gjengjeld.

Spis sunt

Ifølge den berømte Massachusetts Male Age studier så kan et kosthold rik på fisk, frukt, hel korn og grønnsaker redusere risikoen for ereksjonsproblemer. Du kan dermed behandle ereksjonsproblemer ved å spise sunt. En annen ting du bør huske på er at mangel på vitamin B12 kan føre til ereksjonsproblemer. Daglig inntak av multivitaminer og dessuten mat beriket med B12 er gunstig for eldre mennesker.

Pass på din kardiovaskulære helse

Høyt blodtrykk, høyt blodsukker, høyt kolesterol og høye nivåer av triglyserider kan skade blodårene i hjertet og forårsake hjerteinfarkt og dessuten slag i hjernen. Dette kan føre til ereksjonsproblemer. Lave nivåer av sunt kolesterol som også kalles for HDL og stor midje kan også føre til ereksjonsproblemer. Heldigvis kan du behandle ereksjonsproblemer gjennom regelmessig trening og passe på at du får nok med kondisjonstrening. Hvis du er usikker på din kardiovaskulærhelse så er det lurt å snakke med legen din. Slik at du kan sjekke om du trenger å endre livsstil og leve sunnere.

Unngå fedme

Overvekt og fedme fører til dårligere helse og dermed økt risiko for ereksjonsproblemer. Jo større midje du har jo større sjanse er det for å få problemer med ereksjonen. Finn den optimale vekten for din kropp og hold deg der. Fedme øker også risikoen for kardiovaskulære sykdommer og dessuten diabetes. Dette er to hovedårsaker til ereksjonsproblemer. Overflødig fett forstyrrer flere hormoner og kan også bidra til problemer.

Bevege musklene

Og da mener vi ikke kun bicepsene. Regelmessig styrketrening vil også gi økt testosteronnivå, samt styrke skjelettet. I tillegg vil du få bedre blodsirkulasjon. Det er også lurt å gjøre bekkenøvelser ettersom dette kan gjøre ereksjoner enda mer harde. I en britisk studier så ble det oppdaget at tre måneder med bekkenøvelser førte til bedre ereksjoner. Og dersom man gjorde øvelsene samtidig som man levde et sunt liv, med sunt kosthold, regelmessig trening og dessuten begrenset inntaket av alkohol så ble risikoen for ereksjoner drastisk redusert.

Det er fullt mulig å redusere og unngå ereksjonsproblemer ved å følge rådene ovenfor. Du kan behandle ereksjonsproblemer ved å trene regelmessig, spise sunt og passe på vekten. Helsegevinstene er ikke bare bedre ereksjoner, men også en generelt sterkere kropp.

Diabetes har en effekt

Diabetes kan også forårsake ereksjonsproblemer. Diabetes blir faktisk også ofte oversett, men diabetes forhindrer god, normal blodflyt som til slutt kan føre til erektil dysfunksjon. Type 2 diabetes skyldes hovedsakelig et usunt livsstil med lite mosjon og dessuten mat med høyt saltinnhold og fett.

Ereksjonsproblemer hos unge menn

Unge menn lider ofte av prestasjonsangst som kan føre til erektil dysfunksjon. Selv om du har en god psykisk helse, så betyr det ikke at du er immun mot stress eller bekymringer. Derfor er det viktig å snakke om følelser, uttrykke dem og diskutere med andre hvordan du føler deg. Mange søker hjelp hos en sexterapeut og har fått god hjelp til å f.eks. løse problemer knyttet til forhold, angst eller andre ting som kan føre til erektil dysfunksjon. Selv det kan virke som at yngre menn har færre ereksjonsproblemer enn eldre, så skjer det av og til at ting ikke fungerer. Det er helt normalt. Hvis det er ting du ikke er fornøyd i forholdet så bør du diskutere det med din partner. Parterapi er kan også være til god hjelp. Løs problemer og prøv f.eks. noe nytt for å få tilbake sexlysten. Piller kan hjelpe, men kan få deg til overse det virkelig problemet. Hvis det er andre alvorligere problemer så bør du naturligvis å kontakte din lege.

Finnes det øvelser som motvirker ereksjonsproblemer?

Det finnes faktisk bekkenøvelser som motvirker ereksjonsproblemer. Disse ligner bekkenøvelsene som kvinner gjør for å styrke bekkenmusklene. Ifølge en studie fra University of West of England, så kan du få bedre ereksjoner ved å utføre bekkenøvelser regelmessig. Ettersom øvelsene bidrar til bedre blodflyt og dessuten sterkere muskler i bekkenet.

Regelmessig trening

Et aktiv liv med regelmessig trening er viktig for å unngå ereksjonsproblemer. Mosjon gir deg bedre blodflyt og dermed bedre ereksjoner. Det anbefales å trene minst 30 minutter hver dag for å høste helsegevinster som god blodsirkulasjon, lavt kolesterol og blodtrykk. Selv det å spasere hver dag har en god helseeffekt. Men det beste er å trene aktivt og intenst ofte. Dessuten bør du ha en sunn vekt ettersom det vil forhindre ereksjonsproblemer på lang sikt. Imidlertid er det noen sporter slik som langvarig utendørssykling som ikke bra. Dette kan nemlig skade nervene i bekkenområdet som styrer ereksjoner. Innendørssykling er mye bedre, ettersom setene er mer behageligere og bredere. Ellers finnes det mange andre aktiviteter og sporter som gir gode helsegevinster. Det viktigste er at du er aktiv regelmessig.