Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

Vitaminer som hjelper mot håravfall

Ingen ønsker å måtte forholde seg til hårtap, men hårtap er noe som skjer med millioner av mennesker rundt om i verden. Ofte kan hårtap behandles, og i mange tilfeller holder det med å følge en sunn diett som er lastet med visse vitaminer for hårtap.

Både menn og kvinner må ha nok av enkelte vitaminer og næringsstoffer i kosten for å unngå hårtap, og disse kan finnes i mange matvarer og i kosttilskudd.

Mange vet ikke om hvilken vitaminer er best for hårtap og hvor viktig rollen de spiller i vår helse. Det er en god idé å bli kjent med de ulike vitaminer som du trenger, og avgjøre om du trenger mer eller mindre av enkelte vitaminer. Det finnes også mange hårprodukter som aktiv bekjemper håravfall som Foligian

Her er en oversikt over 14 vitaminer for hårtap:

1 - Vitamin A mot Håravfall

Vi trenger vitamin A for produksjon av olje på hodebunnen, også kjent som sebum. Uten sebum vil vår hår blir tørt, sprøtt, og begynne å flasse. Det vil også føre til at en tykk hodebunnen vil utvikle seg, begge tilstander kan være irriterende å behandle.

Tørt hår vil etter hvert begynne å bryte ned, og når håret blir ødelagt og usunt, kan det ofte føre til permanent hårtap.

Du kan få nok av vitamin A, som også er en antioksidant, fra mango, appelsiner , gulrøtter , søtpoteter , squash og leveren.

2 - Vitamin B mot Håravfall

Vitamin B er nødvendig for en sunn hemoglobin, som bærer oksygen til hodebunnen gjennom de røde blodcellene. Det finnes ulike B-vitaminer, og den best for behandling av hårtap er vitamin B - 6 , para- amino- benzosyre, biotin og inositol. Du kan få vitamin B fra fisk og sjømat, fjærkre kjøtt, bønner, erter, bananer, havregryn, egg, poteter og lav eller fett fri melk.

3 - Folic Acid Håravfall

Denne vitamin kan spille en stor rolle i behandling og forebygging av hårtap.

Ved å ta kosttilskudd og spise mat som har folsyre kan bidra til å redusere sjansen for hårtap og hindre hårtynning. Dette kan være en stor hjelp for dem som er genetisk predisponert til skallethet.

Folsyre kan bli funnet i kikerter , frosne erter , kokt asparges , kokte linser, medium papaya og grønne grønnsaker.

4 - Vitamin C mot Håravfall

Friske kollagen utvikling avhenger av vitamin C, og kollagen er viktig hvis du ønsker å ha sunt hår. Vi må også ha vitamin C for å unngå mange helseproblemer , og det kan bidra til å holde oss fra å fange forkjølelse og influensa.

Du kan finne mange deilige matvarer som er lastet med vitamin C, inkludert appelsiner, sitroner, druer, rød paprika, kiwi, tomater, grønn paprika, jordbær, ananas, mango, blåbær og guava.

5 - Vitamin D mot Håravfall

Hårtap helsemessige problemer forbundet med mangel på vitamin D. Det er involvert i helsen av hårsekkene. Fettsyrer spiller en rolle i kroppens produksjon av vitamin D. Uten nok essensielle fettsyrer, er ikke kroppen i stand til å produsere nok vitamin D, noe som fører til en mangel som kan forårsake psoriasis og en eksentrisk hodebunn.

6 - Vitamin E mot hårtap

Vi trenger vitamin E, for å ha god blodsirkulasjonen i hodebunnen. Den bidrar også til å øke opptaket av oksygen, noe som også er viktig.

Du kan finne vitamin E i vegetabilske oljer, safflower olje , soyaolje, maisolje, nøtter, nepe greener og andre bladgrønnsaker. Det er beste er å ta oralt vitamin E slik at det blir absorbert av kroppen mye bedre.

Registrer
For Nyhetsbrev